Search

Kenapa Perlu Ada Alat Pemadam Api?

Updated: Jan 10, 2019



ALATAN YANG DAPAT SELAMATKAN NYAWA DARIPADA KEBAKARAN !


Korang tahu tak yang dirumah adalah tempat yang kita rasa selesa dan tenang..korang cuba la pergi tidur rumah orang lain, konfem kejap je kan?? sebab apa? sebab korang akan teringat rumah sendiri. Yang bebas nak buat apa pun.


Tapi dalam keselesaaan tu, korang ada fikirkan tak tentang KESELAMATAN KEBAKARAN? benda yang selalu isi rumah anggap “ala, biar la,bukan penting pun” "ala rilek la dulu, tak terbakar lagi" biasa kan?? Ya betul !! benda tidak pernah terjadi, ia pasti akan dibiarkan tanpa peduli.


Ubah la mentality tu, kan lebih terjamin keselamatan kita jika kita lebih bersedia. Walaupun saya tak kata 100% tetapi at least persediaan sudah dilakukan dan peratus kemusnahan dapat dikurangkan. Bayangkan kalau korang takde apa-apa alat untuk cegah kebakaran?? hangus la semua kan? lebih tragis, hilang nyawa. Ya Allah, jauhkan la perkara ni dari berlaku.


#SayangiMalaysia #TheBestFireExtinguishersMalaysiaSupplierAndPriceList #FireExtinguishersMalaysia #FireCompetentMalaysia #TheBestSupplierFireExtinguishersMalaysia #TheBestPriceFireExtinguishersMalaysia #AlatPemadamApiMalaysia #AlatPemadamApiMurah #AlatPemadamApi



3 alat penting yang perlu setiap rumah ada.



















  1. FIRE EXTINGUISHER 

  2. SMOKE ALARM DETECTOR

  3. FIRE BLANKET

Kegunaan alat-alat ini.


A. Fire Extinguisher

Padamkan permulaan kebakaran iaitu memadam api kecil.


B. Smoke Alarm Detector

Berfungsi sebagai penggera kepada ahli keluarga tentang kehadiran asap kebakaran dan kita akan sempat bertindak untuk padamkan api. Hanya menggunakan bateri 9 volt. Just PLUG & PLAY.


C. Fire Blanket

Kegunaannya sama seperti tuala basah untuk menutupkan permukaan api sehingga terpadam. Saiznya 1.2 × 1.2meter.



#SayangiMalaysia #TheBestFireExtinguishersMalaysiaSupplierAndPriceList #FireExtinguishersMalaysia #FireCompetentMalaysia #TheBestSupplierFireExtinguishersMalaysia #TheBestPriceFireExtinguishersMalaysia #AlatPemadamApiMalaysia #AlatPemadamApiMurah #AlatPemadamApi

237 views

OUR MISSION

providing a quality, fast and flexible services to meet customers level of satiscaftion.

HEADQUARTERS

BRANCH

Negeri Sembilan

No 2, Bangunan Kedai

Taman Serting Jaya

72100 Bahau, Negeri Sembilan.

P +60 64541987

Melaka

Taman Tasik Utama,

Ayer Keroh, Melaka.

P +60 132419000

Selangor

Bandar Banting Baru,

Banting, Selangor.

P +60 146050098

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • YouTube Social  Icon

STAY CONNECTED

Johor

Horizon Hills,

Iskandar Puteri,Johor

P +60 72300045

E MAIL

SHORTCUTS